Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

E-mail vagy SMS jött a postától? Egyáltalán nem biztos…

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Ezúttal a Magyar Posta nevét és arculati elemeit használó e-mail és SMS terjed, amelyben a szállítási cím egyeztetését kérik a gyanútlan ügyféltől. 

A közlemény felhívja a figyelmet, hogy a megtévesztő levélben látható "Kattints ide", "Fizessen online" vagy "Küldje el nekem a csomagot", illetve hasonló feliratú linkre klikkelve adathalász weboldalra kerül a címzett, az itt megadott adatok pedig csalók birtokába jutnak. 

Intő jel lehet a magyartalan megfogalmazás, a helyesírási hibák, vagy ha a címzett nem is rendelt semmit, mégis arról kap értesítést, hogy fizessen a megrendelt csomagért, de előfordulhat az is, hogy drága telefon vagy egyéb nyeremény egyébként hamis ígéretével találnak meg valakit. 

A Magyar Posta ezért kéri, ha bárki ilyen gyanús emailt vagy SMS-t kap, semmiképp ne kattintson a benne szereplő hivatkozásokra, és ne adjon meg adatokat. Azt tanácsolják, hogy első körben mindenki ellenőrizze a levél feladójának e-mail címét, SMS-nél a küldő telefonszámát, mert ezekből rögtön kiderülhet, hogy nem a Magyar Posta hivatalos elektronikus címéről (@posta.hu) vagy telefonszámáról (06-30-344-4987) érkezett a megkeresés. 

Közölték azt is, hogy ha a küldemény nyomkövetési kódot tartalmaz, a posta honlapján a kód beírásával bármikor elérhetők a hiteles szállítási információk. Ha pedig valaki gyanút fog vagy kétségei támadnak egy üzenettel kapcsolatban, az forduljon az ügyfélszolgálathoz, és kérjen megerősítést. 

Kiemelték: a posta kizárólag nemzetközi küldeményeknél, a vámkezelési díjak kiegyenlítése miatt küld online vagy SMS fizetési értesítést, és ebben minden esetben a www.posta.hu/szolgaltatasok/vam link szerepel.