Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Újabb csalóra hívja fel a figyelmet az OTP Bank. A rendőrség arra figyelmeztet, hogy telefonon keresztül soha ne adjunk senkinek hozzáférést a banki adatainkhoz.

Nem is akármilyen módon bukott le a csaló!

A telefonos szélhámos nem éppen a számára legmegfelelőbb embert hívta fel. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Bűnmegelőzési Osztályának kiberbiztonsági szakvonal vezetőjét találta meg ugyanis véletlenül. Az ORFK Bűnmegelőzési Osztálya a Facebook-oldalán adott hírt az esetről, az elmúlt napokban. A hívás a +36 1 636 6666-os telefonszámról érkezett és az OTP Bankra hivatkozva egy férfi azt állította, hogy a hívott fél bankkártyáján gyanús online tranzakciót akartak végrehajtani egy webáruházban. A csaló próbált nagyon profinak tűnni, de a beszélgetés közben sokszor megakadt, valamint a technikai, szakmai kifejezéseket is rosszul használta. Azt állította, hogy semmilyen személyes adatot nem kér, ezzel is próbált bizalmat nyerni. A bejegyzésben hangsúlyozzák, hogy a napokban több sikertelen próbálkozásuk is volt a csalóknak.

A rendőrség kéri, hogy legyünk nagyon óvatosak, ha bank nevében telefonál valaki és fogadjuk meg az alábbi tanácsokat:

  • A beszélgetés elején kérdezzük meg, hogy kit keres, és ha nem tudja a pontos nevünket, akkor szakítsuk meg a hívást!
  • Semmilyen programot ne telepítsünk, még a bank nevében telefonáló személy kérésére sem!
  • Személyes vagy banki adatot, ideértve a bankkártya-adatokat is, ne osszunk meg senkivel telefonon!
  • Ha valóban a bank ügyintézője telefonál, ő ismeri a szükséges adatokat, de ők soha nem szoktak telefonon keresztül ilyeneket kérni az ügyfelektől!

Kép: pixabay.com