Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hirdetménye szerint az UTIBER Kft., az UVATERV Zrt. és a Pannonway Kft. készíti elő az M9-es gyorsforgalmi út 51-es főút és 54-es főút közötti szakaszát, amely több, mint 12 kilométeres, új nyomvonalon vezetett kétsávos út és később négysávossá fejleszthető. A NIF beruházása az M9-es szekszárdi Szent László hídhoz már korábban megépült szakaszát építi tovább kelet felé.

A projekt nettó 62,35 millió forint értékű

A három cég feladata többek között a Környezeti Hatástanulmány elkészítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése és a településrendezési tervek módosítása lesz. További feladat a kapcsolódó beruházásokkal az összhang vizsgálata és megteremtése.

Gyűrűznek az utak Magyarországon

A hazai útépítés stratégiája szerint az eddig főváros centrikus gyorsforgalmi úthálózatot az elkövetkező években gyűrű irányú elemekkel egészítik ki. Ennek egyik része az M9-es út, amelynek végleges nyomvonala még egyeztetés alatt áll.