Cikkünk frissítése óta eltelt 7 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az egyszerűbb és kényelmesebb adózásért. A különböző online felületek, elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához és személyre szabott működéséhez azonosításra van szükséged. Ezt a funkciót a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) látja el.
 
Az Ügyfélkapu egy a KAÜ azonosítási szolgáltatásai közül, de választható még ezen kívül az Ügyfélkapu+ (kétfaktoros azonosítás), a telefonos azonosítás, az elektronikus személyi igazolvány, valamint az arcképes azonosítás is az ügyintézéshez.

Az Ügyfélkapu tehát egy olyan azonosító, amelynek segítségével kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetők az adóügyek, például

  • befizethető a gépjárműadó, lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok,
  • megtekinthető az adószámla, kérhető kiutalás vagy átvezetés,
  • beadhatók a bevallások, nyilatkozatok, ellenőrizhetők és javíthatók az adózási adatok,
  • kezelhetők a meghatalmazások, igényelhető adókártya, vagy
  • megtekinthető valamennyi adózással kapcsolatos dokumentum is.

 
Az ügyfélkapus bejelentkezés amellett, hogy biztosítja, más ne férjen hozzá a személyes és adózási adataidhoz, az ügyintézést is megkönnyíti, hiszen az egyedi azonosítással a rendszerek felismerik a felhasználót és előre betöltik ismert adataidat.

(fotó: illusztráció, pixabay)