Egy francia kézműves sörfőzde olyan sört készített, amely segíthet visszaszerezni a COVID-19 fertőzés során elveszített szaglást.

A cég limitált kiadású termékcsaládját közvetlenül a szaglás rehabilitációjával kapcsolatos tanulmányok ihlették, amelyekből kiderült, hogy egy ismerős illat rendszeres szagolgatása segíthet a szaglóérzék helyreállításában.

A limitált sörkollekció három darabja 7500 forintnyi euróba kerül.

Isteni ananászos sör

A párizsi L'Associé reklámügynökség és a Paname Brewing Company által közösen létrehozott új sörsorozatot kifejezetten azzal a céllal tervezték, hogy segítsen az anozmiában, a szaglásvesztésben szenvedőknek. A sörfőzők három kivételesen erős illatú sört hoztak létre:

  • DDH Session NEIPA (gyümölcsös és trópusi gyümölcsök, egy csipetnyi citromfűvel)
  • Pineapple Peach Sour Gose (ananász és őszibarack, enyhe citromos ízzel)
  • Imperial DDH Fruit IPA (vérnarancs és kalamansi, citrus és fenyő ízekkel).

A dobozokon egy rövid használati utasítás olvasható, miszerint az ivónak be kell lélegeznie az ital illatát, miközben elképzeli, hogy mit jelent neki a sör az életében. "Szerettünk volna segíteni a sörimádóknak visszaszerezni a szaglásukat, hogy élvezhessék a jól elkészített sör minden oldalát" – szögezte le Michael Kennedy, a Paname Brewing Company társalapítója. Mindenesetre megkérik a terápia árát, mert három doboz sört mintegy 7500 forintnak megfelelő összegért lehet beszerezni, ami – legalább is Magyarországon – gyógyszertári árnak is elmenne.