Korábban írtunk részletesen, hogy a csalók gyakorlatilag semmilyen módszertől nem riadnak vissza, ha anyagi javaink megszerzéséről van szó. Egy ártalmatlannak látszó telefonhívás pont elég egy rohanással teli nap kellős közepén és nem feltétlenül kelti fel bennünk azonnal a gyanút. A bűnözőknek pedig ideális. Pénzünkhöz úgy is hozzájuthatnak, hogy teljes anonimitásban madarnak, miközben tulajdonképpen egy lépést sem kell tenniük.
Alább Szabó Marianna egy konkrét esetről számolt be múlt héten, hogyan próbálta valaki átverni az OTP Bank alkalmazottjának kiadva magát. A hölgy éber és ügyes volt. Ellenállt és még a kesztyűt is felvette a túloldalon lévő szélhámossal szemben. Bejegyzésével szerette volna mások figyelmét is felhívni az egyre népszerűbbé váló csalási forma veszélyeire.
A leggyengébb láncszem az ember.
Az úgynevezett "social engineering" támadási módszer az emberi hiszékenységen alapul. Ilyen a fenti eset is. A cégek, kiemelten a különböző pénzintézetek, bankok sokat költenek számítógépes rendszereik védelmére. Megtámadásuk időigényes, a lebukás kockázata hatalmas. A bűnőzök emiatt más utakat és módszereket keresnek. Ne engedjünk az átverésnek. Ha a legkisebb gyanakvást érezzük, inkább egyszerűen tegyük le a telefont. A bankok soha nem keresik fel ügyfeleiket adategyeztetés címén.
Szekszárdon az ország legjobban felszerelt Digitális Jólét Program Pontjában Borda Gergely mentor-szakember várja, hogy segíthessen. Rendszeresen tart és tartott már előadást az internetes vagy telefonos csalások témakörét érintve.
A legfontosabb, hogy ne féljünk kérdezni, tanulni. A tolvajok mindig igyekeznek, hogy egy vagy több lépéssel előttünk járjanak. A megyeszékhely DJP Pontjáról több információt itt találhatnak az érdeklődök.
Illusztráció: unsplash.com