Erre hívta fel a figyelmet a MÁV-csoport vezérigazgatója egy friss videójában. A vasút és a közút találkozása a közlekedési hálózat legveszélyesebb pontja, ahol a figyelmetlenség tragédiához vezethet.
Hegyi Zsolt hangsúlyozta: bár az elmúlt 16 évben nem történt baleset vasúti átjáróban a vasút hibájából, az ilyen tragédiák mégis rendszeresen előfordulnak. A mozdonyvezetők, akik gyakran maguk is családapák vagy édesanyák, minden esetben elszenvedői ezeknek a szerencsétlenségeknek – hiszen egy vonat hatalmas tömege miatt a vezetőknek esélyük sincs időben megállni.
Bartal Tamás, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára rámutatott: egy tehervonat akár egy kilométer alatt tud csak megállni, míg egy személyvonat féktávolsága is legalább 700 méter.
Míg 2023-ban egy ember vesztette életét vasúti átjárós balesetben, addig 2024-ben ez a szám 14-re emelkedett.
A tragédiák túlnyomó többsége a közlekedők figyelmetlenségére és a KRESZ szabályainak megszegésére vezethető vissza. Gyakori okok közé tartozik a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonhasználat, valamint a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása.
A MÁV adatai szerint évente átlagosan 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok, ami nemcsak anyagi kárral jár, hanem súlyosan veszélyezteti a közlekedés biztonságát is.
A szakemberek ezért ismét nyomatékosan kérik: a vasúti átjárók közelében mindenki legyen fokozottan óvatos, és tartsa be a szabályokat.
Forrás: MTI, MÁV-csoport, Indóház Online
Illusztráció: Pixabay