Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

68 percenként kigyulladt egy otthon. Az idei év első felében csaknem 4 ezer lakástűz volt Magyarországon. Ezek egy része tragikus kimenetelű volt. , számos sérüléssel járó eset mellett átlagosan minden ötödik nap a tűz vagy a füst áldozatává vált egy-egy ember. 

Láttatni kell a veszélyeket

A szén-monoxid-mérgezések és a szabadtéri tüzek után most a lakástüzek megelőzésére indított TÁJÉKOZTATÓ KAMPÁNYT az Országos Tűzmegelőzési Bizottság. A főbb üzenetek az Alföldi Tej Kft. tejesdobozain olvashatóak.
Konyha, hálószoba, nappali

A lakástüzek során összesen 47 ezer négyzetméternyi otthon vált a tűz martalékává, gyakran olyan mértékű kár keletkezett, hogy az otthonok lakhatatlanná váltak.

Az idei lakástüzek nagy számához hozzájárult a hideg tél és a hűvös tavasz, valamint a járvány, amelynek következtében az emberek a megszokottnál több időt töltöttek otthon.  A home office és az online oktatás hónapjaiban sokkal több műszaki eszközt használt mindenki, és a régi elektromos vezetékek sok esetben nem bírták a megnövekedett terhelést.
Nemcsak a túlterhelt hálózat vezetett lakástűzhöz, hanem a tűzhelyen felejtett étel, a cigaretta, nyílt láng figyelmetlen kezelése, de sokszor elég volt a lakástűzhöz az elavult fűtés is. A tűzesetek leggyakoribb kiindulási helye a konyha, illetve a hálószoba és a nappali volt. 

Megállapodtak a megelőzésben

Az Alföldi Tej Kft. és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság keretein belül működő Országos Tűzmegelőzési Bizottság  2020 decemberében kötött megállapodást arról, hogy 2021 folyamán négy témában – szén-monoxid-mérgezés, erdőtüzek, lakástüzek, illetve fűtési időszakban a lakás- és kéménytüzek megelőzése – végeznek közös tájékoztatást.

Az év folyamán összesen mintegy 12 millió tejesdobozon lesz látható a tűz- és szén-monoxid-mérgezés veszélyeivel kapcsolatos figyelemfelhívás. 

A tejesdobozok július közepétől országosan a legtöbb áruházlánc polcain elérhetők lesznek. A mintegy három hónapra tervezett kommunikációs kampány ideje alatt körülbelül 3 és fél millió tejesdoboz hirdeti majd a lakástüzek elleni védekezés módszereit.